Garnier Nederland en België

Product Impact Labelling voor de haarverzorgingsproducten voor 3 talen

diensten

Content Management

opdracht

Plaats voor de haarverzorgingsproducten van Garnier Nederland en België de ‘Product Impact Labelling’ scores, zodat we onze gebruikers kunnen stimuleren om duurzamere keuzes te kunnen maken.

uitvoering

Bij alle haarverzorgingsproducten zijn de Product Impact Labelling scores toegevoegd. Het scoresysteem bevat evaluaties die gemeten worden gedurende elke fase van de levenscylus van het product, bijvoorbeeld bij het de inkoop van grondstoffen, de productiefase, het transport, maar ook tijdens het gebruik van het product. Denk hierbij aan de gebruikte hoeveelheid warm water tijdens het douchen en de biologische afbreekbaarheid van de formule en de recyclebaarheid van verpakkingen.

deliverables

Productpagina’s met het Product Impact Labelling scores systeem per product.

Garnier Logo

Over Garnier

Garnier is een bekend haar- en lichaamsverzorgingsmerk dat valt onder de L’Oréal groep. In 1904 bracht Alfred Amour Garnier een plantaardige haarlotion op de markt, La Lotion Garnier. Hij specialiseerde zich daarna in middelen voor huidverzorging op natuurlijke basis. De L’Oréal Groep is een Frans beursgenoteerd bedrijf dat actief is in cosmetica en schoonheidsverzorging. De nadruk ligt op haarkleur, huidverzorging, zonbescherming, make-up, parfums en eau de toilette en haarverzorging. Het hoofdkantoor staat in Clichy, Frankrijk.

De aandelen van het bedrijf staan op de beurs van Parijs genoteerd. De omzet van circa 25 miljard euro per jaar wordt in gelijke delen behaald in de regio’s West-Europa, Noord-Amerika en de rest van de wereld. In 2016 besteedde het bedrijf 850 miljoen euro aan de ontwikkeling van nieuwe producten. Circa 4000, van de in totaal 89.300 medewerkers, houdt zich bezig met onderzoeksactiviteiten.