Green Beauty
Advies en content management
De boodschap en missie van Garnier op het gebied van duurzaamheid verwerken op de website in twee talen (Nederlands en Frans).
Een inventarisatie van alle beschikbare materialen. Advies op het gebied van URL-gebruik en de opbouw van de bijbehorende pagina’s.
6 landingspagina’s in twee talen.
Garnier is een bekend haar- en lichaamsverzorgingsmerk dat valt onder de L’Oréal groep. In 1904 bracht Alfred Amour Garnier een plantaardige haarlotion op de markt, La Lotion Garnier. Hij specialiseerde zich daarna in middelen voor huidverzorging op natuurlijke basis.
De L’Oréal Groep is een Frans beursgenoteerd bedrijf dat actief is in cosmetica en schoonheidsverzorging. De nadruk ligt op haarkleur, huidverzorging, zonbescherming, make-up, parfums en eau de toilette en haarverzorging. Het hoofdkantoor staat in Clichy, Frankrijk.
De aandelen van het bedrijf staan op de beurs van Parijs genoteerd. De omzet van circa 25 miljard euro per jaar wordt in gelijke delen behaald in de regio’s West-Europa, Noord-Amerika en de rest van de wereld. In 2016 besteedde het bedrijf 850 miljoen euro aan de ontwikkeling van nieuwe producten. Circa 4000, van de in totaal 89.300 medewerkers, houdt zich bezig met onderzoeksactiviteiten.