Content migratie naar Benelux hub
Begeleiden, Content Management
Begeleiden van de migratie naar een nieuw CMS, lokale content toevoegen voor L’Oréal Paris in 3 verschillende talen.
De migratie werd uitgevoerd in samenwerking met diverse technische partijen en stakeholders. Tijdens dit project heeft Gemini haar klant kunnen begeleiden in dit proces door onder andere briefings te creëren en import bestanden gereed te maken.
Na de migratie van zowel L’Oréal Paris Nederland als L’Oréal Paris België naar de nieuwe hub website, draaiende in Sitecore, begon de lokale content management fase. De looptijd voor deze fase, met daarin het opzetten van een nieuwe URL-structuur en productcatalogus, heeft 3 maanden in beslag genomen. Er zijn 1000 productpagina’s in 3 talen gemaakt of geoptimaliseerd, evenals 204 brand- en category pages. Ook zijn er in 100 bestaande artikelen wijzigingen gebracht en packshots vervangen.
Een nieuwe website met gedeelde back office voor loreal-paris.nl en loreal-paris.be, die volledig up-to-date is met lokale content voor 2 markten in 3 talen.
De L’Oréal Groep is een Frans beursgenoteerd bedrijf dat actief is in cosmetica en schoonheidsverzorging. De nadruk ligt op haarkleur, huidverzorging, zonbescherming, make-up, parfums en eau de toilette en haarverzorging. Het hoofdkantoor staat in Clichy, Frankrijk.
De aandelen van het bedrijf staan op de beurs van Parijs genoteerd. De omzet van circa 25 miljard euro per jaar wordt in gelijke delen behaald in de regio’s West-Europa, Noord-Amerika en de rest van de wereld. In 2016 besteedde het bedrijf 850 miljoen euro aan de ontwikkeling van nieuwe producten. Circa 4000, van de in totaal 89.300 medewerkers, houdt zich bezig met onderzoeksactiviteiten.